söndag 19 december 2010

The perfect day


Jag kan egentligen inte beskriva det. Men jag förstår innebörden av texten. Det bara fångade vad jag alltid har velat. 
Eftersom jag alltid har velat det, så tänker jag kolla på "Eat pray love" som jag aldrig hinner läsa ut. Eftersom jag skall åka till Indien där en del av boken utspelar sig så vill jag se den innan. 
Jag tycker dock att boken är helt fantastisk och jag har väldigt svårt att tro att den kan fånga alla de tankar och funderingar om beskrivs hela tiden. Hur hon brottas med sina inre demoner, som hon personifierar som "Ensamheten" och "Depressionen". Det är intressant, hennes historia är lik min. Men den kan nog tusentals människor känna igen sig i. Det är väl som när man läser ett horoskop. Man ser det man tycker stämmer och kan relatera till, och tar det sedan som ett tecken att det var skrivet för en själv. Intressant fenomen i sig. 
Ungefär som det som kallas för hopp. Också intressant. 

Övre bilden från Le love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar