söndag 12 december 2010

Erik Hassle

Blur. När alla andra lyssnade på Backstreet boys och Spicy Girls, så lyssnade jag på Blur.
Hade alla albumen. Och alla andra tyckte jag var efterbliven. 

Nästa musik-kärlek kom inte förrän jag upptäckte Tiesto. Han har fortfarande inte lämnat mitt hjärta. Har sett honom live två gången. Helt fantastiskt. Men tycker att han har blivit för mainstream nu. Han har tappat sin nisch lite. Jag vill ha det hårda, utsvävande, soul-touching.

Just nu är jag helt kär i Erik Hassle. Jag vet, det är helt udda. Det är inte min musiksmak alls. 
Men tycker han är helt underbar.
Han har gjort "Hurtful" och "Standing where you left me". 
Jag lyssnar dock inte på de utan helt andra. Vissa låtar har helt fantastisk text.
Min favorit för tillfället är "Back to bed".

Isn't there a fun way
To wake up and just get out of bed
And still be dreaming
And you smile to the face in the mirror
Make this man who you want it to be
But that's not me, and all that's not me




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar