onsdag 15 december 2010

Dark and twisted vs bright and shiny

Japps, här sitter jag på jobbet, själv i rummet. Musiken på högsta volym och varmluftsfläkten på högsta effekt. Äter ett päron och dricker min fjärde kaffe för dagen.
Mysigt faktiskt.

Jag har beslutat att jag skall vara klar med min presentation inför halvtiden på fredag, vilket jag nu inser kanske var att förhasta sig. Men det hade varit så skönt att få det gjort innan jag åker bort. Annars kommer jag säkert känna någon undermedveten stress eftersom att min handledare inte kommer att vara helt tillgänglig när jag kommer tillbaka. Jag kommer känna stress ändå, men onödigt att göra det värre än vad det är.
Dagarna bara rinner iväg känns det som. Jag har dock bockat av nästan allt på min "att göra-lista". Ärligt, vad skall hända? Och vem bryr sig? Inte ett skit kommer hända, och absolut ingen bryr sig. Mig inkluderat.

Igår var jag "dark and twisted" och idag är jag "bright and shiny". Igår satt jag seriöst och funderade på om man inte bara skall ta och hoppa från en bro. Göra slut på misären. Idag har jag varit näst intill euforisk och känt inspiration.

Hittade denna fantastiskt bild när jag läste lite om Indien. Vilka fina ungar! Önskar jag kunde springa omkring barfota med de och leka. Glömma vardagen och världen vi lever i. Glömma att Indien är ett av de fattigaste landen i världen där barnen kidnappas för att tigga på gatan. Där man aldrig skall ge de pengar, för det sitter en hemsk människa o samlar in alla pengarna. Vill man hjälpa de skall man köpa en glass till de. Det finns massor med organisationer som jobbar med sådant.
Jag hade lätt kunnat tänka mig att volontärarbeta någon stans. Om jag kände att jag kunde göra någon nytta. Jag gör ju verkligen ingen nytta för mig själv här, så då skulle man ju egentligen lika gärna kunna arbeta med att få andra att må bättre. Frågan är om jag skulle klara av att se allt lidande?
Jag är ganska säker på att jag skulle bryta ihop och gråta floder varje dag.

Denna boken vill jag ha. Det är en anteckningsbok från Paperblanks. Älskar deras böcker. Svindyra, men så snygga. Älskar den slitna och gamla looken.
Ser mig själv, ensam på en strand, snäckor omkring mig, vågornas brus i mina öron, fötterna nedstuckna i sanden, rör på tårna som alltid. Filosoferandes. Skrivandes i min bok.
Någon dag skall jag vara där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar