onsdag 8 december 2010

Energi

Energi. Är ganska centralt i mångas liv. Många jag känner har begränsad energi pga sjukdom. Andra blir påverkade av mörkret. Vissa har små barn som tar energi.
Vad jag inte kan förstå är människor som lägger ner energi på att bråka med folk.

Jag la märke till en situation på Facebook, där en person skrev en status som sedan blev kommenterad 94 gånger!
Jag läste inte alla, men det blev ett storbråk om vem som smutskastar vem etc. Orka!
Jag fattar verkligen inte. Har inte människor något bättre för sig än att lägga sig i andras liv?
Personen i fråga som hade skrivit statusen blev väldigt upprörd. Varför inte bara ignorera det? Varför är man vän med folk på Facebook man inte tycker om och anser snacka skit om en?

Obegripligt för mig. Lägg er energi på er själva o nått positivt istället.

Kanalisering är ett ord jag har börjat använda. Att fokusera och leda sina tankar, energi och handlingar åt ett håll för att kunna påverka mer. För att kunna skapa ett resultat som väger mer.
Det funkar för mig. Jag lägger inte längre min energi på småsaker, eller sprider ut den. Jag väljer mina strider.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar