lördag 25 december 2010

Delhi

Idag, lördag, vilket mer eller mindre är vår enda heldag i Delhi, ska vi kolla in lite grejer.
Det är absolut svinkallt här. Märks att man är nära Himalaya.
Vi startade med Lakshmi Narayan Temple.



Det var ett hinduiskt templet och det fanns en del intressanta saker där inne faktiskt. Jag tycker personligen att religioner med många gudar känns... Fel helt enkelt. Men det fanns en del intressanta citat etc som människor oavsett religion kan finna intressanta.
Jag fastnade för "the cosmic wheel of life".
" For those who are wandering in the world which is charachterized by birth, death, old age and sickness... "
Man fick också en sån där prick i pannan.



India gate. Byggdes som ett minnesmonument över 70 000 indier som dog under första världskriget. Det var så dimmigt ute att det knappt gick att se nått...







Så här känner jag mig ofta när jag går omkring i världen.



Parlamentsbyggnaden.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar