tisdag 21 december 2010

Byråkrati

I morse när jag gick utanför dörren ser jag 4 bussar och 3 spårvagnar vid hållplatsen. Bilar står överallt och jag förstår ju att det måste ha hänt något vid Chalmers. När jag kommer till jobbet får jag höra att en buss har kört in i en spårvagn och mer eller mindre blockerar vägen.

Så till alla snöälskande människor. Jag fattar att de är fint och att man kan ha kul i snön om man åker skidor/snowboard. Men är det verkligen värt allt kaos?
Visste ni att efter den hemska halkan förra veckan var det närmare 200 handleds- och fotledsfrakturer som kom in. Bara i Göteborg alltså. Det var inte äldre i första hand, utan det var yngre människor.
Mycket är vackert i världen. Ormar, kan vara vackra, lik förbannat kan du dö om du blir biten av en.
Killen eller tjejen du träffar på lördagskvällen kan vara snygg som få och du kan ha skitkul, men tre månader senare har du HIV. Så kul var det. Det är snö för mig.







Dagen har bjudit på byråkrati, byråkrati och lite mer byråkrati. Allt är klart inför halvtiden! Allt!
Så för att belöna mig själv lite har jag organiserat mitt skrivbord. Fint blev det!
Självklart som den icke-planerandes människa jag är, hade jag inte tänkt på att det kanske är bra att tvätta innan man åker bort. Så det får bli en sista-minuten tvättning idag innan date med Bella.
Packa gör jag ju som vanligt en timme innan jag måste åka. Det blir bättre så helt enkelt. Då tar man inte med sig så mycket extra skit. Hur mycket kläder behöver man egentligen?





Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar