fredag 3 december 2010

Dominikanska republiken

Jag hade kunnat rita en karta över staden jag var i.
Jag hade kunnat rita in de tre närliggande städerna.
Jag hade kunnat förklara vart tågstationen finns.
Vart tåget gick och varför man vill åka dit.

Jag hade en dröm. Igen.
Men denna gången var jag på Dominikanska republiken.
Har egentligen aldrig funderat på att åka dit.
Men där var jag.

Väldigt underligt. Jag var där med folk jag kände.
Men det enda som fanns i mitt huvud var någon annan.
Jag ville bara åka därifrån.
Någon annan stans.

Detaljer. Så många detaljer.
Det speglar mitt känsloliv.
Jag är helt säker på det.

Jag var så säker. Säkrare än jag någonsin varit.
Att nej, när jag är så nära kan jag inte ge upp.

Denna bild är från Dominikanska... Jag skulle ta båten o ro långt bort från alla jobbiga turister.
Bygga en koja och bo där helt själv. Långt bort från alla människor.
Jag, och mina Sol.
Jag vill verkligen bygga en koja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar