onsdag 19 januari 2011

Tyvärr

Många av mina vänner har barn. Eller rättare sagt: "Många av mina gamla vänner har barn".
Överallt på Facebook ser man hur de skriver: "Jag tycker det är så tråkigt att alla mina nuvarande vänner har barn" eller "Nu har man bara vänner kvar som har barn".

Jag har även vänner som alltid tog med sina barn när vi fikade. Det var jättekul! Jag satt och lekte med de och mamman eller pappan fick lite tid att bara slappna av. Hur kul som helst för alla parter.

Men så finns det andra som (jag vet att jag har sagt det innan) tapetserar hela jävla Facebook med bilder. Jag menar inte lägga upp bilder på sina barn, jag menar posta bilder VARJE dag på sin vägg så att det syns på home-sidan.
Så sjukt störande.

Men jag tycker det är konstigt att de undrar vad som hände. Ni blev förbannat tråkiga. Långt ifrån alla. Många som jag känner går fortfarande ut och tar en öl, eller tar en fika, eller vad som helst.
Jag delar gärna deras största händelse i livet... men när de inte kan släppa pratet om hur mycket ungen bajsar, eller hur många timmar det går mellan varje amning... då har vi inte så mycket gemensamt.
Tyvärr.

Jag saknar er. Men när er intelligens hamnar på samma nivå som en ettårings. Well.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Haller med dig i ditt inlagg.

    Kul att du ska till Australien, du kommer gila det! vad ska du gora i Perth? :)

    SvaraRadera