söndag 9 januari 2011

Bangalore

Vår sista dag i Indien spenderades som den borde, med shopping. Vi besökte för första gången riktiga varuhus och dagen var faktiskt trevlig. Vad kan man säga om Bangalore... Staden känns inte indisk. Den är ren och välskött, hela hus och mer moderna affärer. Mycket folk som ser väldigt prydliga ut, man ser inga människor utan skor etc. Trafiken är galen men det finns trafikljus som de faktiskt stannar vid. Det har jag inte sett innan, de har bara kört förbi i andra städer.



Mat! Frukost går helt enkelt inte att äta här för mig. Bröd, bröd, bröd. Så jag åt inte förrän vid tre och de andra beställde pizza! Ahh, den såg så god ut. Jag åt en äcklig kycklingsallad med krutonger överallt. Suck! Men det gjorde mig mätt iallafall. I en timme.



Här sitter de små pizzorna och ler.



Jag drack en utsökt Irish coffee! Sjukt god.



Tillbaka på hotellet för att åka till flygplatsen. Mera mat! Åt en jättegod chicken masala med ris. Indisk mat knäcker. Kommer verkligen sakna kryddorna.

Ja. Man kan inte alltid vara vacker. Jag ser ut som ett ras med påsar under ögonen.
Anledningen till detta är att jag fick sova på extrasängen i natt. Var det skönt? Nej, den var mer som en hängmatta och jag fick ont i ryggen. Sängen skall vara hård!
De andra fick den lyxigaste säng jag någonsin sett.
Men det är bättre att låta Klaga 1 och Klaga 2 få sova bra så slipper man höra deras gnäll sen:)



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar