tisdag 18 januari 2011

Ego-dag

Jag är förvirrad. Så jag antar att det kommer speglas här också. Men när är jag inte förvirrad?
Efter en skitmorgon gick jag upp och fixade mig. Blå under ögonen. Concealer kanske? Kan verkligen göra underverk. Tog på mig fina kläder. Det hjälpte. Iväg till jobb. Fick inget gjort. 


När jag har sådana dagar, då är det ingen bra idé att shoppa, det går alltid för mycket pengar. Men jag tyckte tydligen det kunde behövas. Kom hem 2000 kronor fattigare, men ack så mycket rikare på samma gång. 

Jag tänkte, Zara, tja, varför inte? Jag hatar Zara, jag går aldrig in där, men vilken tur! Jag hittade kjolen jag har letat efter hur länge som helst! På damavdelningen? Nej, på "teenager". Helt okej med mig. Vem vill bli vuxen ändå? Dessutom, rea! 99 kronor. 


Självklart hittade jag massa annat också. Två par trosor, jag har ju inga rosa eller orangea (bara typ 10 par). 2 tröjor som jag absolut inte behöver, men i ärlighetens namn, vem bryr sig? Leggings är ju alltid bra att ha, och de går ju sönder hela tiden, 3 par. 


En keps! Jag älskar den här typen av kepsar, har faktiskt ingen och har letat efter en. 49 kronor.




Mediciner. SUCK! Äntligen har jag ju bokat resan, och kunde nu hämta ut mediciner för 3 månader. Jag önskar så att jag inte behövde äta så många. För det är alltså en stor ICA-kasse som behövs för 3 månader. Men, det kunde varit värre. Jag har 2 ben och 2 armar. Man skall vara tacksam. Nått mer? Nej. Det var dagen som började skit och som slutar lite bättre än skit. 


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar