fredag 28 januari 2011

Hongkong for the night

Istället för att sitta på flygplatsen i 20 timmar så tänkte jag att man kunde dra in till Hongkong lite.
Såhär ser man ut efter 22 timmars resa. Inte smickrande.
Hongkong ser ut som vilken annan asiatisk stad som helst på natten: skyltar och ljus överallt. Men det är rent... Förutom en kackelacka som jag såg. Men vi glömmer den.



Tog en buss till Kowloon som skall vara backpackerstället, och mycket riktigt ser man backpackers överallt. Fick sällskap av en jättetrevlig amerikansk medelålders man som skulle på sin brors bröllop. Pratade helt plötsligt om depressioner och meningen med livet.
Hittade ett hostel som verkade okej, hiss upp till elfte våningen.
Fick ett litet singelrum. Rent, kaklat golv och badrum (bra tecken ur renhetssynpunkt). Finns till och med varmvatten (!), men man får ju sätta på det en stund innan haha!
Gratis wifi också!
Fick betala 250 hongkongdollar vilket jag tror är ett överkomligt pris här. Fortunate guest house är namnet.







Jag fick ett par badtofflor så att jag inte ska bli blöt om fötterna:) Så söta och trevliga.



Den mycket spektakulära utsikten från mitt fönster. Jag var tvungen att stå med kinden mot glaset i vänster hörn för att kunna se den, men ska det vara spektakulärt så...
Nu ska jag äntligen sova... Dödstrött men hel iallafall.



Längst ner på kvittot:) De är så roliga.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar