söndag 23 januari 2011

Sista helgen

Jag trodde att min sista helg i Sverige på länge skulle bestå av att sitta hemma i soffan i leda och rannsaka mig själv och mina val i livet.
På ett mysteriskt sätt blev det inte så.
Träffade en jättegammal kompis som det visade sig att jag hade mer gemensamt med än jag först trodde. Började hos mig... Drog till Skål!, min favoritpub. Träffade sjukt roliga människor. En kille hade varit i Afrika och jobbat, intressanta konversationer om livet.
En av vakterna började prata med mig:
- Where are you from?
- Im from here, Gothenburg.
- Well, why do you speak english then?
- I dont know, I do that sometimes.
Lite skadad.

Vi drog sedan till Dancing Dingo (varför har jag aldrig varit där innan?). Hade sjukt kul faktiskt!
Efterfest hos en sjukt tråkig kille som ville visa upp sin lägenhet, hmm, inte min grej riktigt. Taxi hem.
Hur kommer det sig att när man har hällt i sig alldeles för många drinkar och är ganska aspackad, att man kan ta sig helskinnad hem med minnet intakt, men så fort man kom innanför dörren är det blankt? Tror att jag kom hem nån gång vid 5, men hittade precis min kjol på badrumsgolvet, resten av kläderna hade jag på mig i sängen... Ja... Så kan det gå. Mår väl kanske inte jättebra idag. Men kul hade jag!
Avskedsmiddag hos mamma senare, mysigt.







Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar