onsdag 12 januari 2011

Tillbaka till verkligheten

Som en ypperlig avslutning på den första arbetsdagen på det nya året beställde jag och Annelie middag till jobbet och åt sent. Jättemysigt!
Lax med potatisgratäng och senapssås. Mycket bra initiativ av Annelie:)



Verkligheten ser dock ut så här hemma. Så efter maten satte jag igång och packa upp. Alltid lika kul.



Pizzakartong, cola, godis. Och grejer överallt. Det ska synas att man varit borta!
Nu är allt tvättat och undanplockat skönt.
Jag fick en "extrem" tanke och tänkte att det är väl ingen större idé att jag städar, jag ska ju ändå åka om två veckor igen. Ellerhur?
Men insåg ganska fort att jag inte kan ha ett städat inre utan ett städat hem. Det är hemskt men sant.



Klockan är snart halv två, himlen är vit och stora snöflingor faller. Det kommer vara livsfarligt att gå ut i morgon. Det har fallit ett par cm på 2 timmar nu.
I morgon är en ny dag, och idag har varit en bra dag. Tack alla som har förgyllt den.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar