lördag 1 januari 2011

Tyg

Tygerna här nere är ganska fantastiska. Väldigt starka färger och intressanta mönster.
Mycket i silke.
Jag har inget kul att berätta, livet går sin stilla gång. Varje dag samma. Jag flätade mitt hår idag. Mer spännande än så är det inte.



Man (läs: jag) blir lite knäpp här nere. Det finns inte så många att prata med så jag märker att man förlorar sig i sina tankar. Jag försöker att inte tappa bort mig där inne i de mörka labyrinterna.
Men att sitta på terassen och titta ut över havet... Ja, hur kan man inte tappa bort sig?
Här är två saronger/tygstycken som jag har köpt. Ett vinrött med små saker på.



Ett i väldigt stark lila, men ser mer rosa ut här. Batik. Väldigt fint.



Här ser man färgen lite bättre.



Hittade även lonely planets bok om Indien. Faktiskt väldigt bra.



Mamma köpte en mörkblå, väldigt fin.
Är det billigt här? Nej, inte om man jämför med Thailand. Det är lite billigare än hemma. Men framförallt är det saker man inte kan hitta hemma. Det är intressant.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar