måndag 31 januari 2011

Hongkong

Tog en snabbvisit nere vid hamnen, skulle ju ändå äta något. Fin stad, hade kunnat tänka mig att spendera ett par dagar här. Hade velat åka över till Hongkong island och kolla runt lite. Det ser ganska häftigt ut.



I Kowloon där jag haffade runt såg det ut som i Bangkok typ, fast renare. Har inte varit i en stad där alla hus, även bostadshusen har typ 40 våningar. Lite annorlunda faktiskt.



När jag tänkte efter vad det hade kostat så kom jag på att det inte var så mycket.
Jag växlade 500 SEK och fick lite drygt 540 HKD. Jag har fortfarande 150 HKD kvar.
Jag har åkt buss till och från flygplatsen, sovit på hotell, köpt vatten och sånt, druckit kaffe på starbucks och ätit lunch ute. Jag kan upplysa om att kaffet var dyrare än lunchen...
Men ganska billigt ändå.
Tvätt hänger överallt, ser kul ut.



De är ju inte vackert direkt...



Men ser coolt ut.



Vy från en bro jag åkte över.



De har en stor hamn, aldrig sett så många containrar och båtar på samma gång förut.



Väldigt vacker kust. Liknar Japan faktiskt. Känner mig så tacksam över allt jag får uppleva. Att jag har två ben att gå på, att jag kan se. Det är få förunnat.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar