torsdag 13 januari 2011

Jag har inte...

...Löst meningen med livet än men jag mår ganska bra. Jag glädjs åt det som kommer och jag har styrka att ta tag i nuet.

Jag kommer inte hinna allt, men jag kan hinna mycket. Resten får vara. Det jag gör ska jag försöka göra väl.
Jag är stressad. Men en skön stress. Där man gör saker för sig själv och inte för andra. Den stressen kan jag överleva.
Jag vet inget om framtiden, men jag skall göra allt för att påverka den genom att verka i nuet. Kan låta som en självklarhet, men det har inte varit det för mig.

Jag glädjs åt andra och kan se och uppskatta att de är lyckliga, även om deras liv inte skulle passa mig.

Jag har en hemlighet, som ingen vet eller förstår, och jag tänker inte berätta heller... Det är min hemlighet och den ska förbli det. Men den ger mig mening. Lycka. Inte varje dag, inte varje timma, men tillräckligt för att jag ska vilja leva. Jag vill leva. Jag vill något.
Det är en fantastisk känsla. Är det så här "vanliga" människor känner så fattar jag att de tycker att jag är störd. Men om så är fallet, så har de glömt det, för de är så vana vid känslan.
Men för mig är den ny.

Jag har inte löst meningen med livet, men jag har en aning.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar