torsdag 21 oktober 2010

Changes

Var på bodypump i måndags och har en helt sjuk träningsvärk fortfarande. Men det är en skön smärta! Förnyelse av träningskortet kändes helt rätt denna gång! Skall försöka att inte bli besatt som jag alltid blir. Jag arbetar på att få allt att bli måttligt, det är ju en egenskap jag totalt saknar.
Så jag hoppas att det skall bidra till att upprätthålla ett rökstopp. Jag rökte i helgen när jag drack alkohol, men inte i nyktert tillstånd. Känns bra, lungorna känns renare. 

Dessa skor var sjukt dyra, men jag älskar de. Perfekt för mitt knä, och jag har haft de typ 4 år nu. Här får de stå o bli luftfria, eller åtminstone mindre äckliga.



I går kväll jobbade jag till halv ett på natten. Var tvungen att få gjort klart mina analyser. Det är inte långt hem, men på natten är det verkligen helt öde. Jag såg inte en människa, inte en bil. Så jag går hem som vanligt. Plötsligt kommer en bil och kör upp vid min sida och stannar precis bredvid mig. En man går ut.
Gatan är aslång och han stannar precis vid mig. Jag blev skiträdd. Tänkte att "fan nu blir jag mördad precis som Elin, ja ja, men jag hade ju kul iallafall". Men han går in igen o åker iväg. Jag var väl inte snygg nog. Eller så såg jag ut som en ninja som skulle döda honom om han pillade mig. Det är vad jag tror på. Ninja-Mia. Vem blir inte rädd av det? Sahlgrenska i backen hem.


Gick o la mig strax efter jag kom hem, vaknar sjukt trött. Hårtvättningsdag också. Suck. Så här såg jag ut när jag gick till jobbet i morse. Det var så sjukt kallt inne på labbet att jag höll på att dö. Blött hår hjälpte inte.

Jag sa till min handledare att "Nu skiter jag i det här, jag säger upp mig, jag åker jordens runt istället. Hihihehe, jag kommer aldrig hem igen".

Hans svar: Det gör du så fan heller. Jag kommer att döda dig och sen kommer jag att ta hit en voodoo-doktor som fångar din ande i en burk. I en glasburk som jag kommer ställa på mitt skrivbord. Och när jag går hem för dagen kommer jag sätta en lampa på burken så din ande inte kan sova. Och där kommer du stå för alltid. FÖR ALLTID! Tänk på det.

Haha, man måste älska galna människor. Spontant och vackert. Vad han inte vet är att min ande redan är fången i en glasburk, så mig kvittar det.



Mia

1 kommentar: