lördag 23 oktober 2010

Hon stod vid en trappa

Ibland får jag för mig massa saker.
Ibland kommer jag på att det inte är sant. Andra gånger kommer jag på att jag har fel.
Men oftast blir jag positivt överraskad. Kanske för att jag inte har några förväntningar.

Jag blev positivt överraskad idag. Hur mycket folk bryr sig, eller säger att de bryr sig.
Sen fick jag en kommentar från en vän som verkligen värmde. För att jag visste att hon som sa det menade det.

Vi är alla så uppe i våra liv. Ibland önskar jag bara att man vände sig om och för en gång skull sa det man menade. Eller öppnade ögonen för vad folk behöver.

En gång såg jag en tjej ute på en club där jag var. Hon stod o väntade på någon vid en trappa. Hon såg så ensam ut, hon kanske inte var världens vackraste tjej, men hon var inte den fulaste heller. Jag gick fram till henne o sa att hon såg jättesöt ut o att hon hade en jättefin klänning. Det hade hon inte, men hon sträckte på sig, lyfte blicken, och ett jätteleende spred sig över hennes ansikte.

Ibland kan en så liten ansträngning från ens egna sida betyda så mycket för någon annan. Man borde tänka på det oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar