fredag 15 oktober 2010

Have you ever

Idag vaknade jag med orden "have u ever" på läpparna. Vet inte varifrån de kommer. Jag fick för mig att de kom från en låttext, men jag har letat och jag kan inte hitta någon. Satte på någon soft låt från Brandy men det var helt fel och jag blev bara deppig istället. Så nu går Cocaine med Skazi.

Jag har känt så här innan. Jag vet att jag hade liknande fighter med mig själv då. Men svaret var då att klart jag måste testa. Om jag inte gör det kommer jag att undra hela livet. Och jag kommer att tappa bort mig själv.

Jag känner mig splittrad. Men inte egentligen. Egentligen känner jag mig mer rätt än någonsin. För jag vet nu. Det i sig är svårt. För med visdom kommer också driften att gå till handling. Hur kan man gå vidare med sitt liv och leva med sig själv när man såg rätt väg men inte gick den? Det är en omöjlig tanke för mig.

Det finns aldrig några garantier.

Jag  pratade med Annelie häromdagen. Hon är så bra. Jag ser så tydligt varför hon är så viktig. En bra vän skall kunna se det du inte själv kan se. Det kan hon. Jag sa något till henne om hur jag vill leva mitt liv. Hon svarade med en gång och sa: "Nej Mia, det vill du inte. Du vill ha äventyr, du vill börja dagen och inte veta vad som kommer att hända". Det är så sant. Man behöver inte ta till ytterligheter för att få äventyr.

Jag vet inte längre vad jag talar om. Men på frågan "have u ever" är mitt svar "No, I have never".

En nära vän påminde mig om denna låt. Jag hade samma "struggle" då som jag har nu.

1 kommentar: