tisdag 26 oktober 2010

Hysteriska människor

Var hos en sån gullig fotograf idag. Han skulle ta foto till mitt visum till Indien. Han tog två foton, sen visade han de och frågade vilket jag ville ha.
Jag svarade att det inte spelade någon roll.
Han sa: Men jag tänkte att du kanske ville ha ditt hår på ett speciellt sätt.
Så söt verkligen! Så trevlig, får mig att få lite hopp om mänskligheten.

Har varit så sjukt rastlös idag. Tog en kaffe med mamma igen. Hon är bra. Lite för orolig, men hon är ju inte mamma för inget.



Köpte ett par skor i stan som jag verkligen inte behöver. Ovanligt. På väg hem visar det sig att spårvagnarna inte går hem, går av o tar en knökfull buss. Jag fattar inte vad det är för fel på folk?
Det hade hänt en olycka precis vid min hållplats. Chauffören kunde inte stanna för att det var poliser och ambulanser överallt.
Vad är det då som gör att folk börjar skrika o gapa och knuffas? Seriöst, tror de att det går fortare om de är otrevliga? Jag var också lite trött o irriterad, men allvarligt! Är de vuxna människor? Jag fattar inte. Jag har inte mycket till övers för hysteri.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar