tisdag 30 november 2010

Bröstförstoring

Bröstförstoring. Jag sitter och tittar på en dokumentär om bröstförstoringar. En 17-åring från England skall göra sin andra bröstförstoring och en fettsugning. Hon kommer att få J-kupa, J-kupa!!!! Hon har dessutom storlek 36 och skall fettsuga magen. Allvarligt talat? Vad är det för fel på människor?

Egentligen borde jag inte kolla på TV, jag borde skriva min analys av den fem sidor långa rapport som skall vara inne på fredag. Suck. Den här kursen ger 15 hp, jag har nog aldrig lagt ner så mycket tid på onödiga kurser förut! Kvalitativ forskning. Jag fattar det inte. Så irrelevant för mig. 

Åt lunch med en kille från kursen idag, som för övrigt har världens sötaste dotter. Så trevligt! Han berättade att han åkte till Australien i 6 månader under sin utbildning och åkte runt på hela östkusten. Åhhh, nu vill jag också göra det! Med andra ord gör jag allt jag kan för att inte jobba med min artikel, men måste börja nu. Klockan ett i morgon skall min del vara klar.
Men wihoo, resa, resa, resa. Måste resa. 
Miljöombyte. Flykt. Hoho. 

Id-kort är idag fixat på skatteverket. Jag ser ut som en komplett galning! Galning!
All kan inte bli bra på foton. 

Jag var inne på "Apple store" och försökte hitta en matt screen protection. Har utgått ur sortimentet! 
De tipsade mig om teknikmagasinet och jag gick dit, men där hade de inte den heller:(
Tänkte att jag skulle ta en vanlig istället...
Tror ni inte försäljaren lyckas lura på mig en dubbelt så dyr? Så typiskt mig! Frågan är om jag någonsin kommer att få på den ordentligt?
Han berättade för mig att man måste sätta på den så att den får sitta över natten. När han sedan gav mig kvittot frågade han mig:
När skall du sätta på den (snett leende)?
Jag är tydligen fem år gammal. 

Jag måste ta ner min gamla säng från vinden, tyckte det var onödigt att köpa en ny eftersom att jag med största sannolikhet inte kommer att stanna så länge i Sverige...
Men jag letade efter de gamla skruvarna och kunde inte hitta rätt antal muttrar. 
Hmm, tänkte jag... Vart köper man muttrar?
Tog med mig en och gick in till Claes Olsson, de har ju allt man kan tänka sig. 
Fick prata med en jättegullig äldre man. 
Han frågade mig massa frågor:

Mia: Jag vill ha 4 sådana här muttrar.
Han: Det får du inte, du måste köpa fler. 
Mia: Ja ja, men det spelar ingen roll. 
Han: Vad skall du ha de till?
Mia: Jag skall ha de till min säng, men dessa fungerar inte, de är för runda. 
Han: Vad menar du med inte fungerar?
Mia: Ja, du vet, den där (Tänker: Vad heter det nu igen? Skiftnyckel? Nej. Skruvmejsel? Nej. Hmm, vad heter det egentligen?) "mojen" man skall sätta på muttern med går bara runt.
Han: Vad då för moj?
Mia: Ja, den där man skruvar med (visar med handen).
Han: Menar du att verktyget är den där mojen?
Mia: Ja... Kan du hjälpa mig?

Han fixade åt mig efter mycket om och men. Tack snälla farbror för att du hjälper liten flicka som pratar som en treåring!





Mia

1 kommentar:

  1. sv: ja håller med! helt sjukt att englas skadestånd är så fjuttigt. det är ett liv som har gått åt!

    *
    J kupa visste jag inte ens att det fanns. Helt sjukt. Hon kommer ju få stora problem med ryggen...

    *

    Ser att du gillar att resa å vara backpacker! Skojs, jag reser iväg i morgon i 3 månader till fiji australien å hongkong! =)

    SvaraRadera