söndag 7 november 2010

Hämnden

I går var en skitdag faktiskt. Fattar inte varför. Eller jo det gör jag. Det är som att jag inte kan få någon ro. Jag vaknar av minsta lilla ljud. Jag bor i ett gammalt hus, blåser det kraftigt ute så knakar det i fogarna. Går någon i uppgången så hörs det väl. Kommer grannkillen hem sent, så låter det som att han går in genom min dörr. Lyhört med andra ord.

Mamma kom hem till mig med hemlagade köttbullar. Söt, gick ner på stan med henne sen och hjälpte henne prova lite kläder. Mysigt. Vi gick sedan och såg en film som handlade om relationer. Så många olika sorters relationer verkligen. Den var jätteintressant om man studerade interaktionerna mellan människorna. Kan rekommendera den om man gillar filmer som inte bara är "pang, bom, krasch, kärlek, svek och happy ending".

Idag har jag bara varit hemma, spenderat kvalitetstid med mig själv. Alkohol skall inte användas som terapi denna gången. Det känns bra. Helt vit helg. Innebär också rökfri.
Träningen går inte så bra, men jag skall äta mer nu så att jag orkar träna. I morgon skall jag ta igen för min psykbrytsdag i går på jobbet. Hoppas på träning också.

Så även om det inte har varit några direkta framsteg denna veckan, så har det inte begåtts några misstag och jag har inte heller gått tillbaka. Det får anses som framgång just nu! Det finns bara möjligheter! Folk som hävdar annorlunda får gärna gräva ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar