onsdag 3 november 2010

What u see is what u get

Det är komiskt. Man matas med så mycket skit i media. Jag har helt plötsligt väldigt mycket tid över. Börjat följa media mer. Det är ju fan ren hjärntvätt.

Läste om relationer och olika aspekter på det. Det slog mig vilka stereotyper som lever kvar.
Alla män hängs ut som otrogna. Enligt min erfarenhet är kvinnor mer otrogna. Men det kan nog variera mellan olika åldersgrupper. Jag undrar hur barn påverkar det hela? Hur ansvaret delas upp i hemmet, jobbar kvinnan också? Det skulle vara intressant statistik.

Man skall inte acceptera att en av parterna kysser någon annan - det är otrohet.
Men vad hände med det dagliga svineriet liksom? Är det okej att någon av parterna uppför sig som ett as varje dag men kanske inte går till fysisk handling?
Hur är det med tjejer som enligt sina män inte får klä sig hur som helst? Helst inte slampigt eller? Men det var helt okej när de blev tillsammans? Vad du ser är vad du får... Har jag en kort kjol på mig när vi träffas så kommer jag att fortsätta ha det. Skall man behöva höra att man gör det för att få uppmärksamhet från andra män?
Eller tvärtom, kvinnor som gör allt för att tillgodose sina män. Där något som från början var oacceptabelt med tiden normaliseras och man tappar bort sig själv.

Feminism i all ära, och lika rättigheter och lika uppdelning i hemmet. Men det behöver ju inte gå till överdrift. Män o kvinnor är olika, varför inte utnyttja det faktum istället för att överdriva jämställdheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar