torsdag 25 november 2010

Beyonce - Broken-Hearted Girl

Jag tror att jag har klarat mig lindrigt undan på känslofronten. Jag har haft turen att aldrig bli lämnad. Det har alltid varit mitt beslut att gå vidare, eller ett gemensamt beslut.
Undrar hur det känns att bli lämnad när man har ett liv tillsammans och när man tycker att allt är perfekt?

Det måste vara som att få ett slag rakt i ansiktet. Du är inte ens beredd. Du faller handlöst bakåt.
Hur ställer man sig upp igen?

Hur vågar man tro på kärlek igen efter det?

Det är en känsla jag inte upplevt. Men jag vet människor som gjort det. Hur blir man inte hård efter det?
Jag är inte människan som egentligen tror på kärlek, världen är för hemsk för det, människor är för skadade.

På ett sätt kan jag ändå undra om det inte känns skönt att känna något? Istället för att vara kall och hård, där man stänger av alla känslor och kontakten med sig själv så som jag gör. Jag vet inte.
Låten är iallafall väldigt vacker och det är Beyonce också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar