tisdag 2 november 2010

Frustration

Åhhh, kan inte nån bara skjuta mig? Frustrerad, för mycket energi och jag kan inte bli av med den. Så istället går jag omkring och är irriterad. Kan inte träna idag för det gjorde jag igår. Måttlighet. Inte mani. Varför är det så svårt?


Har kollat på Desperate Housewifes, så puckade brudar verkligen! Men det är väl därför de är underhållande.
Exempel: Killen har varit otrogen, kommer bönandes med blommor och nån annan present o säger "Förlåt älskling, det var ett misstag, jag älskar henne inte. Vi har ju trots allt varit tillsammans så länge. Vi skall ju inte kasta bort det vi har". Men uppenbarligen var ju han villig att kasta bort det först??


I morgon är det deadline igen på jobbet. Jobbade ihärdigt med Prism tills att jag såg siffror överallt. Måste upp tidigt i mån till jobbet och sätta fart. Jobbigt, jag kan ju inte sova igen. Störigt. Men jag måste hinna klart. Just denna är viktig för mig. Sen skall jag börja med grupparbetena med Lina till kursen. Vi har en månad på oss och jag vill inte sitta i sista sekunden. 


Jag hatar att shoppa. Saker jag behöver alltså, annars kan det vara kul. 
I två veckor har jag tvättat håret med duschcreme, min frisör kommer inte bli glad på mig. Hällt vatten i alla flaskor i badrummet och kört någon utspädd inpackning. Orka gå ner på stan o fixa! Leta efter billigaste priset och de som har kampanj etc. Det kan alltså skilja dubbla priset. Så, latheten tog överhanden. 
Spenderade istället flera timmar letandes på internet efter en bra site med billiga priser. 
Detta blev det: 

Hittade ett shampoo och balsam från Tigi som jag inte har använt innan. För plattare hår, orka volym!

Pigmentering och inpackning. 900 kronor gick detta på.

Måste ändå ner på stan, måste köpa denna. Den skall tydligen vara jättebra och vill verkligen läsa den. 
Hittade även en tröja som är så mig. Men dyr, hela 200 kronor, o jag behöver inte direkt en grå tröja till... men jag gillar detaljerna. Kolla armbågarna och kanten där nere. 

Andra planer för veckan... Träning i morgon, annars inga planer... Helgen helt tom också. Funderar på att dra någonstans... Madrid eller Barcelona kanske... weekend?
Nästa måndag dags för frisör igen, klippning och färgning.  
På fredag - rökfri en månad. Vilket skämt, har rökt varje helg, men aldrig i nyktert tillstånd. Det får anses vara en början. 
Fick ett erbjudande från Hostelworld idag med: jag får köpa tre guideböcker till priset av två. Lonely planets böcker, funderar på att skaffa en till Indien. Men vart mer? Det måste ju vara någon stans man vill åka snart.


Fatta att om 2 månader är jag här. Jag har drömt om att åka hit sen jag var väldigt ung. Tyvärr kommer allt förstöras av hemska turister som springer omkring och gapar och skriker överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar