fredag 12 november 2010

Bojkottar Coop

Jag hatar Coop. Skitaffär. 
Jag bor i centrum och jag har ingen bil. Jag har ingen lust att åka långt för att handla mat. Till en jättestor affär. 
Tänkte efter träningen att jag skulle gå till Coop på landala torg istället. Tänkte att eftersom den är lite större och lite mer välsorterad så kanske man skulle kunna hitta nått som man inte äter varje dag. 

Diskriminerad. Tempo har mer grejer jag kan äta. I den glutenfria disken stod det att de skulle ha massa grejer. Knappast, fullt med annat i de facken. 
De har till och med tagit bort de glutenfria flingorna? Gaaaah! Skall jag behöva äta flingor med 30% socker i? 
Ja, tydligen, om jag vill äta saker utan gluten i. 
Då svälter jag hellre. 

Sjukt dyrt är det också. Fick med mig avocado, apelsin, clementin, cashewnötter, oliver och lite annat. 180 kronor! 

Rån-coop, jag bojkottar dig. Du är inte värd mina pengar och jag tycker inte om dig. Och uppenbarligen tycker du inte om mig heller. Du tycker inte att glutenintoleranta mäniskor skall äta nyttig mat. Du tycker de skall äta socker med flingor. Och vill de ha en bulle så får de baka själva. 
Rån-Coop. Brinn.

.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar