söndag 14 november 2010

Barbapappa

Igår gav mig mycket att tänka på.
Samtal med många människor, på många olika nivåer, om många olika saker.
På det stora hela var det en fantastisk kväll.

Jag är jätteimponerad över hur saker och ting har utvecklats sig. Samtidigt som det hugger i hjärtat, så underlättar det att veta att det var ett gemensamt beslut. Det blir så tydligt att jag har så mycket känslor inom mig, o att jag är en så fysisk person. Så mycket kärlek. För så många människor. Så svårt att hålla allt inom mig.

Man ser inte alltid att människor växer som personer. Men de kanske inte växte på samma sätt som man trodde de skulle växa. Det gör mig glad.

Relationer är så sjukt intressant. Möten med människor. Jag tror att det är mycket det jag saknar i mitt jobb. Att få träffa nya människor som man kan bli inspirerad av.
Jag såg ett program på TV. Jag kan tycka att de vanliga programmen som folk tittar på för att ha kul kan vara jätteintressanta. Inte ur underhållningsperspektiv, utan ur relationsperspektiv. Det slutar aldrig att förvåna mig hur korkade människor är. Men jag hoppas att allt bara är ett spel för galleriet och att människor kanske har lite mer värderingar än vad de utger sig för att ha. Men, jag tvivlar på det.
En mamma hade köpt en bok till sin lilla dotter, väldigt viktigt att poängtera var att det var en barnbok för rika människor. I den fanns nämligen bilder på "champagne, privatjet, diamanter etc". Hur kan man vilja ge sina barn de värderingarna? Jag kan inte fatta det och jag kommer aldrig göra det.
Varför inte lära de pengars värde istället? Visa vad som inte kan köpas för pengar, och att det är det som inte kan köpas för pengar som är det viktiga i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar