tisdag 1 februari 2011

Myggbett i Australien

Bussen tog mig till Esperance, en liten stad belägen på sydvästra kusten av Australien. Första natten bodde jag på detta hostel:



Jättemysigt ställe, inte mycket folk. Delade rum med en tysk tjej. Trevlig.
Priserna på hotell och hostel här nere är vansinniga. Det kommer bli en dyr resa... Jag får nog skaffa mig ett jobb. Tur att mitt visum tillåter mig att jobba!
28 dollar natten fick jag ge för ett 4 bed female dorm. Runt 200 kronor natten. Sitter lite i kontrast till de 7 kronor natten jag bodde för i Kuala lumpur... Men vad kunde man vänta sig? Det är dyrt här. I London betalade jag 120 kronor natten. Well. Vad att göra? Annars är det ett lugnt ställe, minst sagt. Vädret har varit ganska kasst faktiskt, men hoppas på bättre väder snart så jag kan dra till stranden!



Spenderade kvällen igår på stranden, helt fantastiska stränder här verkligen! Men blev nått så vansinnigt myggbiten! Jag hoppas att det är myggbett och inget annat! Det kliar överallt! Nu åker myggstiftet med i väskan överallt. Kommer kleta på lite kortison idag, funkar inte det vet jag inte vad jag gör. Läkaren? Känns som något annat.. Någon som har en idé?
Det blir inte bättre... Tvärtom. De brukar ju försvinna fort, allergi eller överkänslighet? Lite orolig över detta faktiskt. Men vad vet jag? Jag har ju aldrig varit här innan, de kanske har andra myggor med annat gift?



Mia

2 kommentarer:

  1. hej Mia! vad kul att du är i australien! jag är i cairns nu och inväntar cyklonen, wiie. Så stanna där nere i södra australien, säkrast så!
    jag är kvar i 1½ månad till, åker hem i mitten av mars.

    Dina bett ser inte bra ut, fick du dom efter du har sovit? finns bedbugs lite överallt på australiska hostel. dom har 3 bett runt ett bett, om du förstår vad jag menar. Det kliar. bed bugs följer gärna med dig när du reser oxo, det är pyttesmå svarta djur i sängen.Kolla upp så det inte är dom!

    SvaraRadera
  2. Om du är väldigt känslig kan du ta en cortisonspruta. Funkade riktigt bra för mig!

    SvaraRadera