tisdag 1 februari 2011

Give away signs

Lite lustigt är att istället för övergångsställen här, finns det "lämna företräde"-skyltar, för fotgängarna alltså, inte bilisterna. Så man får snällt stå och vänta på att det inte kommer några bilar och först då får man gå.



Jag blev lite glad idag när någon frågade mig om vägen till en affär, det måste ju betyda att jag inte ser så konstig ut (med mina baggy jeans, mina myggbett överallt och min oranga väska med hindi skrivit på).
Knallade runt lite i stan och köpte tandkräm och duschcreme, sånt jag bara hade med mig miniförpackning av, samt lite frukt och sånt.
Pengarna rullar fort här märker jag, kanske för att jag köpte en jättestor "Low fat, 99% sugarfree mango smoothie" (OMG jag är i ett amerikaniserat land) för 5 dollar. Det fanns två storlekar och det skiljde bara 65 cent mellan de, så jag tog den stora. Misstag! Jag ville bara ha ett snack och inte en hel middag.



Drack den i en liten park i solen (och blåsten). Ganska mysigt.



Var hos "the chemist" idag också och frågade lite om mina bett. Apotekaren trodde att det kanske var sandloppor som bitit mig, inget farligt. Jag sa till henne att jag kletat på lite kortison, och då sa hon att det var det hon hade tänkt föreslå. Jag frågade om det kanske ändå var lite allergi eftersom jag var så svullen och frågade om jag inte skulle ha lite antihistamin också? Det tyckte hon:) Jättetrevlig tjej som jag sedan pratade med en stund.
Har sedan varit och talat med några människor om att kanske hyra en liten lägenhet, det är lika dyrt som att bo på hostel, och då måste jag ju bo i dorm. Nu - powernap. Trött idag.



Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar