tisdag 22 februari 2011

Kollektiva Australien

Igår pratade killarna vi hyr rummet av med oss och tyckte att vi skulle samordna med inköp. De vill att vi skall laga mer mat och att vi skall äta middag tillsammans varje dag. Vilket jag tycker är en jättedålig idé med tanke på att de köper mycket dyrare mat än vad jag gör samt att jag äter glutenfri kost. Vad är det med det här landet? Måste allt ske kollektivt? Kan jag inte få äta vad jag vill?
Men då ska det minsann bli fan i huset. Jag ställde mig och diskade efter maten igår eftersom att jag inte lagade den, Stu sa till mig att lämna det och att han skulle göra det. När jag vaknade i morse såg det ut så här:


Och så här:


Allvarligt talat? De dricker lika många öl varje dag... Jag dricker inga. Städar de efter sig? Så klart inte. Det står där två dagar innan de försvinner. Dessutom vill inte jag äta mat med 30 % socker i, jag kollar ju allt jag köper.
Eftersom att vi har en diabetiker i huset äter han inte efterrätt etc. Är det då rättvist att vi ska betala för det? Jag kan ju aldrig äta efterrätt. Jag är helt enkelt sur.

I morse kom Bella och la sig hos mig och snarkade högt i två timmar på min axel. Mysigare vovve får man leta efter.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar