torsdag 10 februari 2011

Time for a move

Idag har vi bestämt oss för att flytta. Gårdagen var lite smått kaotisk då vi inte hade fått nycklarna till det nya huset och våra rumskamrater var inte hemma. Det slutade med att vi sov hos Jason (inte bra).
Ingen sa nått men i en stad där de inte ens har mixed dorms på hostelet så är det helt enkelt inte populärt.
Här bor vi nu (hos Jason), jättetrevligt ställe med jättetrevliga människor. Kommer sakna de faktiskt.


Så för tillfället står tvätt på schemat! I eftermiddag skall vi flytta alla grejer så att vi har en säng att sova i! Tur att Jason har en pick-up med ett litet flak på så att vi kan lasta.


En sak jag inte gillar med det nya huset är att det är heltäckningsmattor överallt! På alla golv förutom i badrummet, det hade ju varit lite overkill...
Jag tycker att det är sjukt ohygieniskt. Dessutom är den brun och huset har stått tomt ett tag så det va spindlar i alla hörn:(
Men - det är någonstans vi kan bo för tillfället.
Killarna som har huset är yngre än mig och verkar inte direkt sällskapliga. Mitt första intryck är att de är ganska så arroganta faktiskt. Vem vet - It ain't over 'til the fat ladies sing.
Huset består av ett allrum som också är kök och matplats samt tre sovrum. Hyran är 270 dollar i veckan, så delat på fyra blir det ca 68 dollar i veckan för mig vilket är mycket billigare än att bo på hostel.
Det är dock sjukt smutsigt där och det finns inte så mycket man kan göra åt det - heltäckningsmattor. Köket är helt tomt, så vi får väl köpa en kastrull eller nått haha!
Inget varar för evigt. För tillfället är det bättre än vad vi har nu.
Det är ändå lite lustigt, jag har aldrig träffat mer allergiska människor än här. Alla nyser och hostar, har eksem och är känsliga mot parfymer etc. Jag känner mig frisk här trots att jag medicinerar:) Jag undrar hur mycket de där dammiga heltäckningsmattorna spelar in? Det är som att gå in i en källare, luften är torr och äcklig...


Kanske kan jag få ordning på mina matvanor lite. Jag tappar kilon, har inte vägt mig, men känner det på kläder etc. Jag är helt enkelt inte hungrig. Tränade lite igår med mitt gummiband som jag har med mig, får nog fortsätta med det så jag inte blir alldeles "smaltjock". Har kommit i kontakt med ett par där tjejen vill att jag skall hänga med henne till gymmet. Det hade ju varit grymt! Tänk om man kan få jobb där, det hade varit ett drömscenario! Jag har alltid velat jobba på ett gym. Ska faktiskt ta och kolla upp det.


Kommer sakna denna utsikten, det nya huset ligger lite utanför staden och inte nära vattnet. Dessutom finns det inget internet än, så vi får väl se hur det blir med uppdatering. Det finns ett internetcafé jag kan gå till dock. Tvätten är klar, dags att starta dagen på riktigt!


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar