torsdag 17 februari 2011

Lead investigation

Idag är vårt hus tydligen under "lead investigation". Dan väckte mig klockan tio och sa till mig att jag var tvungen att gå upp för det var fyra människor här som skulle testa huset. Tydligen tar det tre timmar att gå igenom allt. Dammsugare, konstiga mojänger, handskar och space suits. Fråga mig inte vad de gör men jobbar gör de.


Så ligger i soffan och lyssnar på "Pendulum", ett grymt band från Perth. Lite Infected Mushroom över de.
Tråkigt väder är det också, småregnar. Vill bara gå och köpa godis och sätta på en film. Lagade ju massa mat igår så har verkligen inget att göra innan killarna kommer hem. Till och med kaffet är slut:(
Idag är det torsdag vilket innebär att vi skall betala hyran för veckan som gått, 90 dollar, buhuu! Tycker lite synd om killarna här faktiskt, Stu och Jason jobbar ju inom byggbranchen vilket verkar vara en minst sagt jobbig branch. De verkar aldrig veta när de får betalt. De jobbar på flera olika jobb samtidigt och de bestämmer inte själva vilket jobb de ska jobba på när, vilket innebär att de kan få betalt var annan månad eller ännu mer sällan. Dan var provanställd som slaktare och närmade sig sina tre månader när de i förrgår beslutade sig för att avskeda honom. Eftersom han var provanställd kan de avskeda honom utan uppsägningstid. Hade han gått över sina tre månader hade de varit tvungen att ge honom 2 veckors uppsägningstid. Så stackars killar... Det är ganska hårt här nere. Men det finns mycket jobb iallafall, så vill man jobba häcken av sig så kan man tjäna pengar ganska fort. Men då får man leva på nudlar för så fort man gör något här kostar det pengar. Hobbies som att röka kostar 14 dollar paketet... Bensin som hemma, frukt och grönsaker svindyrt. Ett kg päron 37 kronor, en avokado 14 kronor, apelsiner 40 kr/kg, en gurka 21 kronor. Däremot kan man få en snickers för 7 kronor, 250 grams godispåse för 13 kronor etc. En mango kostar 6 dollar!
Jag är ju ekonomisk, men det är inte killarna, därför vägrar jag handla ur gemensam matpott som de vill. Jag handlar på en stor supermarket, de handlar i en närbutik. Det kan skilja 4 dollar i kilopris på vissa grönsaker. Galet.
Jag hoppas på bra väder i helgen så vi kan åka till stranden... Vad händer hemma?


Litet smakprov på Pendulum från stereon.

YouTube Video

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar