torsdag 24 februari 2011

Great ocean road

I sydvästra Victoria, ungefär från Melbourne, finns "Great Ocean Road", vilket är en 243 km lång kuststräcka som är jättekänd för att vara vacker att köra samt att det är ett minnesmonument från första världskriget.
Här i Western Australia finns en liknande väg som går precis längs vattnet längs hela sydkusten. Den är jättevacker!



Detta är landskapet som finns runt vägen. Väldigt mäktigt faktiskt.



Jag, Stuie och Jason tog en liten roadtrip ner till Twilight beach som faktiskt har blivit vår favoritstrand en eftermiddag.



Helt öde som vanligt. Jag älskar öde stränder.



Andra sidan av stranden. Vattnet är otroligt vackert men sjukt kallt. Jag antar att det är för att det är sydkusten och inte väst- eller östkusten som har mer tropisk hav. Jämför Atlanten och Medelhavet typ.



Rakt fram på stranden finns dessa klippor. Jag älskar de. En dag vill jag simma ut och hoppa in i grottan. Måste ju vara hur mysigt som helst.



Sanden är så otroligt finkornig, inte det minsta vass, utan verkligen som puder.



Jason.



Stuie hoppade i vattnet på sin body board. Det såg bra kallt ut...







Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar