torsdag 17 februari 2011

Semesteralkoholist

Det finns en hel del utrymme att tänka här. Det var ju lite det som var meningen med att åka hit. Jag kan i princip skaffa mig ett jobb när jag vill. Från mitten av november till mitten av februari är det lite svårare att få jobb för då kommer det massa turister hit och jobbar, men de kommer att bege sig nu, och det finns massor med lappar nere på stan om att hjälp sökes. Men av någon anledning känner jag inte för det. Inte ens ett caféjobb som jag hade tänkt mig, dels för att få lite pengar men också för att lära känna lite folk. Jag vill nog inte lära känna folk har jag kommit på. Det är ju lite fördomsfullt, men folk verkar inte vara så intressanta här. Många av de jag träffat har åkt runt och jobbat i hela Australien och sen hamnat här för de tycker att det är lugnt och skönt. De är lite tråkiga i mina ögon. De är liksom inte på väg någonstans. Jag inbillar mig att jag är det även om jag för tillfället bor här. Men jag vet ju att jag har en verklighet att komma hem till sedan, men det här är ju deras verklighet. Lite svårt att greppa det.
Så för stunden är jag ganska nöjd med att inte göra nått på dagarna när de andra jobbar. Kanske är det precis en sån här opretentiös miljö jag behöver för tillfället? Där ingen har några större planer på något mer än morgondagen. Ja vet, det låter förfärligt, jag hade dött här i längden. För få intryck, för lite att göra, för tråkiga människor. Men just nu så känns det ganska skönt. Jag känner mig ganska energilös, men på ett bra sätt. Jag gör dagens träning, idag var det mage och rygg och i morgon är det ben, suck. Men det känns bra. Jag promenerar och får sol på huden.


Med Bella som sällskap ibland.


Handlar mat gör jag med, men killarna i huset är duktiga på att laga mat och de planerar oftast våra måltider. Men eftersom jag inte äter allt så behöver jag egen mat.
För tillfället dricker jag ingen alkohol, ett 6pack öl kostar 16 dollar! Man kan hitta vin för 5 dollar flaskan vilket är billigt, men jag vill inte fastna i "semesteralkoholist"-facket. Killarna dricker ett par öl varje dag men jag avstår.
Jag vet hur försvagat mitt sinne blir när jag dricker varje dag. Jag behöver inte det just nu.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar