måndag 28 februari 2011

Regn, sol, ledvärk, pass

Det regnar! Vilket betyder att det är kvavt, jättevarmt och det faller tre droppar var femte sekund. Det är ett sjukt torrt land. Men skönt med lite regn... Lite otur bara att jag tvättade idag och har nu hängt upp tvätten inomhus istället för utomhus. Jag överlever nog tror jag. Glad att jag slipper den hemska vintern hemma.
Dagens outfit.



Vattnet här är inte gott. Det är tungt på något sätt. Mitt hår har varit katastrof sen jag kom hit. Sol, vind och salt i luften hela tiden. Vattnet gör nog sitt också, fråga mig inte hur. Jag iallafall sovit med inpackning inatt och håret känns lite bättre men inte ens i närheten av hur det är hemma:(
Nu längtar jag nästan efter solen igen, men det skall bli 27 grader i veckan, vilket är skitvarmt pga luftfuktigheten.



Av någon anledning har jag haft en vansinnig ledvärk den senaste veckan. Tror att fläkten i rummet påverkar lite för tycker det blir värre när jag är nära den och sover utan täcke. Vem vet. Men jag har hellre ledvärk i 25 graders värme än i 10 minus hemma.
Planen är att åka upp en vecka till Thailand eller nått de närmaste veckorna. Vi måste bara fixa ett pass till en av de som skall med. Det tar tydligen bara 10 dagar att få ett pass här men så kostar det ju 250 dollar också. Helt sjukt. Tydligen måste de intervju personen som vill ha ett pass också. Vad är det här för konstigt land? De släpper inte ens ut de ur landet. Mycket underligt in my opinion. Jag tänker på engelska nu. Udda att det går så fort.
Jag är lite nyfiken på vad som händer på jobbet hemma... Berätta!

Mia

1 kommentar:

  1. En ny blogg har öppnat som tar upp moderna sjukdomar och kopplingarna till spannmålet.

    http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html

    SvaraRadera