tisdag 15 februari 2011

Maccas

Det känns som att jag varit borta i en evighet. Jag börjar bli lite uttråkad. Näää! Inte uttråkad men jag måste hitta på nått att göra på dagarna. Kanske utnyttja det där working holiday visat?


Igår köpte jag "Maccas" vilket är vad man kallar McDonalds här. Satt på en strand och kollade solnedgången. De sista dagarna har det varit mycket bättre väder här. Så sjukt fuktigt att luften är svår att andas. Det är inte sol hela tiden men åtminstone halva dagarna.


Eftersom jag börjar känna mig som en stor degklump, eller egentligen bara mosig, så började jag idag igen med lite styrketräning. Jag promenerar mycket här, men jag känner att jag nog bör bygga lite muskler. Återbygga de:)


Just nu sitter jag på en klippa nere vid stranden, helt ensam och försöker klura ut vad jag skall göra. Jag har varit på visitors centre och skaffat mig lite riktig info om var man kan hitta wifi här, vilket är 3 ställen. Så jag tänker att biblioteket låter som en bra idé. Där kostar det bara 2 dollar halvtimmen vilket är billigt här.
Att bo med tre killar kan tyckas som en bra idé när man är snål, vilket jag är. Jag tyckte att det kunde vara en bra idé att laga lite mat också. Men när jag kom ut i köket i morse var det bara att vända. Ölburkar, vinflaskor, tallrikar, kastruller - överallt. Jag tänker av principiella skäl inte fixa iordning efter de. Jag måste ju åtminstone ge de en chans att komma hem från jobbet och städa själva först.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar