fredag 4 februari 2011

Regn och åska

Vem hade kunnat ana vilken urge man kan få för saltlakrits? Så glad att jag tog med mig denna lilla påse. Synd att den är slut snart...



Så vad gör jag här egentligen? Bra fråga. Jag tror att jag fortfarande är lite trött efter halvtiden och allt, så jag slappar mest. 72 timmars resa hit har inte hjälpt saker och ting heller. Jag är nog ganska tråkig för tillfället.
Men känner långsamt krafterna återvända. Antihistaminerna som jag fortfarande äter gör också sitt:)
Tänker jag på Sverige? Nej, det gör jag inte. Det enda jag tänker är att "Fan, jag måste hem igen en dag". Men jag hoppas innerligt att jag kommer känna annorlunda snart. Just nu känner jag bara avsmak. Men såklart att jag kommer vilja hem, det är ju lite ensamt här, trots att jag har kontakt med många över internet.

Jag kan egentligen inte påstå att mentaliteten är speciellt annorlunda här. Jag tycker inte att folk verkar speciellt lyckliga, mycket känns förknippat med framgång, ofta relaterat till jobb eller karriär. Men det är ju klart att jag inte vet allt om hur folk lever efter 5 dagar i landet, men första intrycket säger mig det.
Det hade varit intressant att se hur det är i andra delar.
Det kommer.

Lägenhetssökandet går framåt, kommer att få veta på måndag om jag fick den eller inte.
För tillfället regnar det och åskar, men det är nog bara en liten upprensning, det har varit jättevarmt och fuktigt hela dagen.
Vad helgen bjuder på har jag ingen aning om, förhoppningsvis lite strand!
Ska äta middag med några jag bor med senare och efter det kan det hända att det blir några öl någonstans:) Det är ju trots allt fredag!

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar