måndag 22 augusti 2011

Träffa nya människor

Jag är jättetrött! Känns som att helgen har varit stressig på ett sätt. Och jag vaknade igår med ont i halsen, snuva och hosta. Jag har bara väntat på det. Kände det hela förra veckan, det smög sig på.

Vi shoppade TVspel i fredags och hade myskväll. 4 spel varav ett är mitt favoritspel Oblivion. Jag spelar dock inte själv, jag anser inte att jag kan hantera det, blir för uppspelt, otrevlig och sunkig. Jag blir en sämre människa helt enkelt. Men Jason har spelat det och gillar det! Det är världens bästa spel...
Har jobbat en del i helgen, letat efter virusartiklar så att vi kan få klart artikeln. Det blir för tråkigt att kolla på när han spelar så man kan ju lika gärna göra lite nytta.
Det blev cheeseburgarmiddag också! 5 för Jasi och 3 för mig. Inga pommes bara hamburgare, gott ibland när man är lat.

Lördagen var fullspäckad verkligen. Upp och handla present till Janne som ju fyllt år. Han hade inte gett mig någon heller så jag fick denna väska som jag önskat mig.


Sen tvingade jag honom att shoppa massa kläder till sig. Han var inte glad men han fick sig 4 T-shirtar, 1 skjorta, 1 hoddie, 6 boxers, 5 par strumpor. Allt för 800 tack vare att jag hade 20 % rabatt.
Tråkigt att man umgås så lite egentligen, vi har kul ihop.
Sedan blev det födelsedagskalas för L, trevligt med tårta, kaffe och massa prat! Dessutom utomhus i trädgården, sol! Tyvärr kunde vi inte stanna så länge, vi skulle ju grilla med grannen. Hann precis hem och byta kläder innan det var dags! Försökte i all hast göra några lockar i håret, men bilden är dålig för jag hade så bråttom.


Det där med att träffa nya människor kan vara så olika. Ibland har man jättetrevligt och ibland träffar man folk som knappt vågar sitta bredvid en.
Men grillfesten var så sjukt trevlig! Nästan bara tjejer men sjukt intelligenta och smarta tjejer som hade massa intressant att berätta om och utbyta tankar och åsikter om. Hoppas att jag kommer att träffa de igen, hade så trevligt.
Det blev lite konsert nere på kalaset sedan, Daniel Adams-Ray, vilken kille! Riktigt bra live och låter även bra live vilket många andra inte gör.


I morgon har jag en jättelabb så måste lägga mig tidigt, kommer bli en hektisk vecka med analys av data, skriva manuskriptet, och säkert massa annat. Vill inte vara krasslig när jag labbar, blir så gnällig då.

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar