tisdag 23 augusti 2011

Dagens tankar

Idag har varit en konstig dag. Delvis för att jag känner mig som att någon har kastat en bomb i huvudet på mig. Känner mig liksom halv. Tror att det kan vara lite höstdeppighet blandat med sjukdom på gång.

Lite tankar från dagen.

Vem har satt denna lilla magnet med "full" på på TV:n? Det är inte jag och jag kan inte dra mig till minnes att den har suttit där länge. Jag brukar ju märka detaljer. Vår TV är numer full iallafall.





Idag har jag labbat. Det var ganska trevligt, gick hyfsat smidigt och jag använde så här många antikroppar. Alla som någon gång har kört FACS och gjort en färgning vet att det är ganska många. Så nu hoppas jag att resultatet blir jättebra. Sitter och väntar på att maskinen skall köra klart. Sedan blir det handling med Jasi. Orkar inte handla själv. Känns som att man alltid är den som handlar (jag har ett kontokort) och att man alltid handlar massa saker som jag själv inte äter typ: kakor, muffins, mjölk, köttbullar, korv etc. Och det är tungt! Inte att det är Jasis fel, det är mitt eget, jag är ju den som går och handlar och tänker på vad som behövs etc och sedan står där med fyra kassar själv. Dessutom har jag fått ett paket som jag beställde för nästan en månad sedan!





Jag älskar armband. Krimskramsarmband. Hatade allt sådant innan men nu tycker jag att det gör mig gladare. Dessutom ser man ju inte lika mycket ut som en clown som om han hade haft en tröja som var randig i alla dessa färger.




Det där med att jag inte har några matlådor kvar. Och att jag inte har haft det på två veckor. Det är sjukt störande. Jag har bara ingen energi att göra nya. Fantasin fattas också. Jag känner mig hängig just nu, ganska glad, men samtidigt hängig, lite betänksam över allt. Så idag blev det frukt till lunch. 2 miniplommon, en nektarin, en banan och lite keso. Förvisso gott, men mat är ju helt klart att föredra. Förra veckans lunch bestod av en burk fiskbullar och lite ärtor; 4 köttbullar, lite nötter, en tomat, 2 kokta ägg. Ungefär så. Sjukt tråkigt att äta.
Men jag antar att det är mycket att svälja. Disputationsdatum är ju bokat och det blir lite mer verkligt, Jasons jobb kommer att bli mycket mer sällan nu när sommaren är över, lite orolig över ekonomin och hur vi skall kunna spara pengar tills att jag blir klar. Det ger väl sig. Huvudsaken är väl att jag och Jason har det bra tillsammans, jag vet ju hur det kan vara när det inte är det, man borde vara så sjukt tacksam att allt känns bra. När gjorde det det i livet senast?
Vi har ju också fudnerat på en restresa till helgen, men vet inte om det blir av. Är det värt att lägga pengar på det? Det är ju inte bara flyg och boende, det är ju även mat och lite sånt som man kommer att bekosta. Det finns ospecifierade resor till Grekland för 1000 kronor och specifierade för 2000. Flyg och hotell med pool, 8 dagar. Jag vet inte.

 Jag är dessutom lite splittrad över hösten. Vad skall man göra nu när det blir kallare? Jag blir ju lite knäpp när jag inte har en resa inplanerad. Jag blir knäpp på riktigt! Känner mig fångad i vardagen och ser ingen frihet inom rimlig tid. Jag vet inte när jag inte hade en resa inplanerad sist. Det måste ha varit tre år sedan. Jag vill ju vara hemma över jul för att Jasi skall få se hur vi firar jul och snö och sånt. Men dör samtidigt lite för att jag vet att jag måste vara i kylan så länge!
Men jag får väl göra som alla andra svenskar - supa tills de blir varma och vädret blir varmare, sen supa ännu mer. Det är väl en bra lösning?

Tyckte inte heller det.

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar