måndag 15 augusti 2011

Sommaren är slut

Det är den sista sommarmånaden och det är 12 grader ute. Det regnar, blåser, haglar, det är molnigt.
Kan det inte var 12 grader och sol då?
Snart är det dags för 8 månaders helvete. Men ibland är det ju hur fint som helst i september. Men det lär det ju inte bli i år.

I'm officially depressed.

Jag orkar inte med 3 månader sommar och 9 månader kyla varav 6 månader av dem är ren och skär misär.
Jag vet, jag är en gnällig, patetisk människa. Men helt seriöst? Jag är redan deppig för att det är grått ute varje dag.

Och så tänker jag på Australien. Klimatet. De är mitt i vintern nu och de har varmare och mer sol än vad vi har. Hur är det normalt?
Tro mig, jag skulle inte vilja bo där. Jag är ju i en ålder då man tänker på barn och jag skulle inte vilja uppfostra mina barn i ett land där alla är beroende av droger och där så många unga människor hamnar fel pga det.
Men klimatet är bäst.

Jag och Jason låg och pratade om vad våra barn skulle heta igår och vi provade olika namn. Det måste ju vara ett namn som låter bra både på svenska och engelska. Så vi spekulerade lite i hur det skulle vara att ha ett barn som hette ett ljud istället för ett namn (på skämt alltså).
Här i filmen förklarar Jasi namnet.
Känner mig redan lite gladare efter att ha kollat på denna trots all misär.

YouTube Video







- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar