fredag 19 augusti 2011

Några av mina senaste inköp

Det känns nästan som att det här blivit nån slags fjantig modeblogg. Men jag måste ju faktiskt visa vad jag köpt på senaste. Jag använder ju inte mina nya kläder förrän efter ett tag och ibland orkar jag inte ta foton heller.

Färgglad myströja att ljusa upp vintern med. Bara för att man vill ta livet av sig i detta land så är det ju dumt att göra det.

Lite indien-inspirerad klänning. Nice som omväxling. Lite stor kanske men blir nog mysig i vinter.

Min senaste favoritklänning tror jag. Lite indiantema kan man väl säga. Sjukt skön i mockaimitation.
La lite roligare smink i morse, såg ut som en döende skrynklig kärrig och ville mest gräva ner mig. (Ja vet att jag ser exakt likadan ut som vanligt, men jag har markerat ögonen liiiite mer än vad jag brukar. Är ju ingen storsminkare direkt). Men nu har jag vaknat och funderar på att dra in till stan och mysa lite med min man eftersom att ingen var sugen på after-work. Jag vet, det är pissigt väder och man blir så sjukt osugen på allt. Men sanningen är ju också den att man har inte roligare än vad man gör sig. Och välkommen till höst-vinter-misären som kommer hålla i sig i 9 månader till ungefär. Jag tänker iallafall inte ruttna bort och dö tråk-döden. Jag har varit död och tråkig alldeles för många dagar i mitt liv. Vänta bara, snart sitter jag där och stickar strumpor på landet i Australien med fem kids som springer omkring. Just det, man behöver inte strumpor i Australien, men jag syr väl ett tält eller nått.

Litet pepp-talk till mig själv.

Dagens förebild: Annelie med knall-orangea byxor. Lyser upp, gör dig glad och inspirerar. 




1 kommentar:

  1. Haha! Visst är de orangea! Folk säger att de är röda. Allt är din
    Förtjänst som pushade :) fina kläder du köpt! Fast jag har redan sett dem ;)

    SvaraRadera