fredag 19 augusti 2011

Kulturkalaset 2011

Idag efter jobbet promenerade jag och Jason ner på stan för att ta en öl. På vägen ner upptäcker Jason att hans nål till sin insulinspruta har gått av. Suck. Han fick promenera hem och hämta ny. Jag satt kvar i en park och funderade på mina resultat på jobbet. Konstigt hur svårt det är att släppa det. Disputationsdatum är ombokat och jag tror att det blir bra. Då slipper vi tänka på Jasons visum som ju går ut i maj.
Ringde mamma o hon var i stan och hon tog gärna en öl med oss, trevligt!

Sedan gick vi mer eller mindre bara runt och myste. Tog en folköl nere vid packhuskajen där Arvingarna tydligen spelade. Vilken nostalgi! Massa medelålders (och yngre) par som dansade. Ganska trevligt.
Träffade Jasons kompis från Way out West som jobbade vid en scen på Magasinsgatan. Kul att träffa några av hans nya kompisar faktiskt.
Kvällen avslutades vid Poseidon där ett salsa/flamenco/rumba (deras egen beskrivning) band från Barcelona spelade. Riktigt bra musik!

Väl hemma känns mina fötter som en svullen badsvamp! Gått oavbrutet i 6 timmar.
Det blev ingen "extreme foods" på Kungstorget som vi tänkte, det var 20 meter kö, så vi tog bara en cheeseburgare på Donken. Hungriga gjorde vi lite grekisk sallad när vi kom hem. Självklart åt Jasi köttbullar till, det äter han till allt!
Extreme foods får vänta till i mån då vi kanske tar en öl igen. En hel del bra band faktiskt. Kungstorget var dock bara hårdrock, not my cup of tea.
Nu sova så jag kan jobba i morgon med min artikel efter möte med handledaren idag! Spännande resultat!




















- Mia

1 kommentar:

  1. Kö går fetbort! Hade tur när jag var där. Vi kanske stöter på varandra i morgon då, tänkte nog åka in och få mig lite babybackribs.

    SvaraRadera