måndag 11 juli 2011

Runkeeper

Jag laddade ner Runkeeper för ett tag sedan och det är faktiskt ganska kul. Man kan tävla mot sig själv och det är faktiskt ganska trevligt med en liten röst som kommer från fickan (för mig blir det innanför byxlinningen) som säger: Time: forty five minutes, Distance: .... Med den speciella monotona rösten som man kan vänta sig av en elektronisk röst.
När man har den innanför byxlinningen så får man inte den bästa GPS-signalen, den tappade bort sig lite idag... Kalorierna stämmer ju inte för mig, men jag har inte lagt in vikt och sånt. Men jag kan verkligen rekommendera appen. Och den är gratis!! 




Fick med mig Jason ut i spåret också och jag försökte under tiden vi sprang/powerwalkade förklara för honom varför man använder en och ett framför ord. Jag är dock inte helt säker på att det gick hem. Försökte med att säga att det är ju som i franskan, spanskan och tyskan att man har olika genus för orden. När jag tänker efter är ju engelskan väldigt enkel på det sättet.
Så det lät ungefär så här när vi sprang:
Mia: Ett träd
Jason: Trädet
Mia: En väg
Jason: Vägen
Mia: Ett hallon
Jason: Hallonet

Ganska trevligt. När vi sprang runt mossen kommer helt plötsligt en stor svart katt farandes ut ur buskarna och efter kommer ett rådjur! Jason har aldrig sett ett rådjur förut så han tyckte det var jättekul. Tre meter ifrån ungefär.
Nu lagar Jason mat och sen skall jag fortsätta skriva på min artikel. Idag är första dagen som jag har känt mig inspirerad att skriva. Mycket välkommet!



- Mia

1 kommentar:

  1. Är själv otroligt förtjust i Runkeeper och har t.o.m. startat en tävling med den. Kanske något för dig? :)

    SvaraRadera