tisdag 26 juli 2011

De där sakerna jag borde ha gjort förra veckan


Okej. För människor som mig som har ångest för lite allt möjligt gäller det att bryta tankemönstret.
Och nu måste jag ju följa mitt eget råd.

Sitter och skall skriva, men nu ger jag upp. För ikväll. Det finns tre eller fyra saker som jag skulle ha gjort hela veckan, hela förra veckan också, men inte gjorde pga diverse olika anledningar. Det ger mig ångest. Just nu kan jag inte skriva för jag tänker på de där sakerna jag borde ha gjort.
Det är inga stora saker egentligen.

1. Jag måste skriva ett tackmail till en gammal kompis som jag beställde ett armband av.
2. Jag måste skriva ett annat mail till en kompis vars telefonsamtal jag missade i veckan och aldrig ringde upp.
3. Jag måste skriva och kommentera en annan kompis mail som verkligen hjälpte mig och tog sig tid att göra en sak för mig förra veckan.

Kommer inte på vad mer det var jag borde göra.
Men sådana här små och helt oväsentliga saker kan förstöra en hel dag för mig.
Jag vet, det är så sjukt löjligt. När jag läser det tror jag inte att det är sant. Men det är det dessvärre.
Man kan ju fråga sig varför jag inte gjorde det i eftermiddags när jag började känna det komma krypandes, istället för att sitta och försöka skriva och tänka på det. Fråga mig inte.
Men nu tänker jag göra det och förhoppningsvis få en bättre start på allt i morgon. 

My life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar