fredag 15 juli 2011

Rabattkoder på H&M

Uppenbarligen är det farligt att sitta hemma och jobba. När jag normalt tar en paus på jobbet går jag ut och hämtar en kopp kaffe, men här sitter jag ju redan i köket så då surfar jag helt enkelt in på tex HMs hemsida istället. 
Jag har ända sedan jag kan kom hem från Australien velat ändra lite på lägenheten. Av många olika anledningar. Dels har jag inte ändrat något (mer eller mindre) sedan jag flyttade in för två år sedan, och dels vill jag ändra av andra mer uppenbara skäl.
Jag hittade en badrumsmatta på HM för 49 kronor och tänkte att det kan ju vara kul med lite omväxling. Så därför köpte vi lite handdukar för att ändra accentfärg som ju tidigare var röd till lila.
När jag skulle betala fick jag för mig att jag skulle googla lite rabattkoder och hittade två stycken. En som gav mig 25% rabatt på valfri vara, och en som gav mig 50 kronor i rabatt på totalsumman. Eftersom jag är medlem i deras klubb har jag redan rabatt och slutrabatten blev -250 kronor! Hur bra är inte det? Så för 560 kronor fick jag 2 stora badlakan (100x150), två handdukar, en matta, två korgar, och lite annat krafs (en t-shirt och två armband).
Mycket nöjd.
Jag och Jason kollade också på Ikeas hemsida. Vi vill ha nya gardiner till vardagsrummet (som inte släpper igenom ljus på natten, det är för ljust för att sova) och ett nytt påslakanset. Frakten till centrala Göteborg skulle kosta 94 kronor. Det är ju helt sjukt. HM shippar ju betydligt större och tyngre paket för 40 kronor. Ikea måste tro att de är någon slags lyxpostorder. Så imorgon har Jason lovat att vi skall åka dit och handla istället. Vi får väl se om det blir några nya gardiner och sängkläder. Jag hoppas.



Passar även på att visa två av de klänningar jag beställde härom dagen. 199 samt 259 tror jag. Hoppas att de passar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar