torsdag 14 juli 2011

Positivt och negativt

POSITIVT
Min finaste vän BELLA kommer hem i helgen och skall troligtvis stanna minst ett halvår. Så lycklig över detta för har saknat henne galet. Vi har setts varje gång hon varit hemma, men det blir liksom inte så spontant. Men nu blir det spontana fikor på stan och kanske en öl extra i veckan =)

Jag var på Bodypump igår. För första gången i år. Jag kan inte gå idag. Men det visste jag ju innan jag gick dit, men ändå. Vill bara krypa upp i sängen och mysa med min man. Men istället sitter jag på en hård stol i köket och min rumpa gör ONT!

Sommar. Sommar är alltid positivt. Jordgubbar, picknickar, jobb ute i solen.

Jag har idag beställt kläder för 1000 kronor för att jag kollade mig själv i spegeln när jag vaknade och tänkte att jag såg ganska bra ut ändå. Trots mina 27 år. 4 jättefina klänningar. Får väl se om de sitter fint... Man vet ju aldrig när man beställer.

Nagellack. Är kul. Det är alltid uppiggande att måla naglarna och man känner sig genast lite finare. Man borde göra det oftare, men det är ju så jobbigt att ta bort det och måla nytt. Men det piggar upp.

Jag är numera medlem i A-kassan. Det kan ju komma att behövas.

Rökfrihet. Det är bra grejer. Man kan andas och man känner sig friskare, mindre trött, mer sugen på att leva sunt. Träningen går ju också bättre. Det är bra helt enkelt. 

NEGATIVT
Facebook har blivit sjukt tråkigt när alla har semester. Ingen som uppdaterar.

Pengar. Ja, jag får ju uppenbarligen skylla mig själv. Beställer man kläder för 1000 kronor så kan man inte skylla ifrån sig. Men jag har inte köpt något annat på ett tag nu.

Diska. Det är inget kul att diska. Speciellt inte när man har en man som äter kakor hela tiden och tar ett nytt fat varje gång. Tur att man har hjälp i köket nu för tiden.

Det finns så mycket kul man vill göra, men aldrig har tid eller pengar.

Mitt knä. De kan väl aldrig vara nått positivt med mitt knä. Det gjorde ont i går på träningen. Känner ju alltid av det, men inte så mycket som igår. Måste bero på att mina benmuskler har förtvinat eller nått. Men jag springer ju mycket och gjorde hela tiden i Australien också..?


Lite bilder från dagarna som gått. Saften är påfylld i flaskan jag fick av mamma.



Örtkrukorna jag också fick.



En platt persika köpte vi. De ser roliga ut.



Jasons kvällsmål bestående av drömtårta i botten, vaniljglass och en chokladmuffin på. Han vet hur man äter bullar =)


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar