lördag 4 september 2010

Störiga japanskor

Allvarligt talat. Vi sover i ett dorm. Det innebär att man visar respekt om folk sover. Man försöker att inte tända lampan eller prata. Men samtidigt måste man vänta sig att folk kanske kommer hem sent osv.
Men att tre japanskor sitter o packar sina väskor när de pratar i normal samtalston med varandra och smörjer in sig med otaliga crèmer o sprayer - klockan 6:30 på morgonen en lördag, det är fan inte okey!
O varför måste man smörja in sig så mycket? Jag skämtar inte, de höll på i en halvtimme var! Det är ju vansinnigt, vad har jag missat egentligen?
De satt i godan ro o samtalade, de märkte att jag vände mig om tittade på de - de börjar viska. Två minuter senare sitter de och talar med normal röst igen. Detta upprepas 3 gånger tills att de bara skiter i det. Som att det ens är möjligt att sova när de stökar runt?
Efterblivna uppenbarligen! Men det känns ju ganska genomgående för detta land. Jag tvivlar på att det bara är en språkbarriär.
Nu skall jag ockupera det enda badrummet i minst två timmar i ren hämnd! Folk som måste fixa sig i timmar kan ju inte vara särskilt vettiga!


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar