söndag 19 september 2010

Facebook som politiskt forum

Jag är förvånad över hur mycket politik det pratas på Facebook. Imponerad över att det finns tänkande individer där ute.
Denna konversation hittade jag bland mina vänner. Läs, det är faktiskt fantastiskt kul även om man inte gillar vad som skrivs (vilket jag ju självklart gör).


Carolin: Gillar även att den nuvarande statsministern håller lägst profil av alla i valets slutdebatt.

Ingrid: tänkte precis på detta, var va han liksom? kom igen reinis än är slaget inte vunnet!


Cicci: Klart han gjorde, om han säger något kommer ju ingen välja om honom...

Carolin: Fast man har lite väntat i typ tre och ett halvt år på att han skall förklaras utbränd. Känner liksom inte riktigt den där gnistan som förhoppningsvis kan förknippas med inflytande över nio miljoner människors framtid.

Carolin: Han behöver en kram!

Mia: Han behöver ett kok stryk...

Carolin: Vad som helst sätter igång någon form av affektivt spel hos honom.

Cicci: Men han är ju såklart deprimerad! Skulle jag med ha varit om jag var partiledare för moderaterna...
Och så vågar han inte söka vård, för han kanske blir sjukskriven & utförsäkrad. Sen blir han arbetslös, måste söka jobb på annan ort & det GÅR ju bara inte.
Egentligen är det faktiskt synd om Fredrik ;)

Mia: Haha! Ja stackars sate... Men har säkert en privat sjukförsäkring så att han klarar sig. Det är ju bara lite etnisk rensning på alla mindre förmögna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar