tisdag 31 augusti 2010

Geishor och hav

Klockan sex igår kväll, måndag, så gick vi en geishatour. Egentligen skall man tydligen kalla de Geiko. Massa spännande info om deras kultur. Jag tycker dock att det är en sjuk kultur och jag förstår inte hur man som 12åring kan välja att bli någon mans lekkamrat. Det är sjukt. De skall underhålla män genom att dansa och leka lekar och få männen att inte tänka på sina bekymmer etc. Och det skulle inte alls vara några sexuella lekar. Det hävdades väldigt starkt igår att de inte var prostituerade. Om de inte är det har jag några frågor:
* varför är det sådant hysch pysch?
* varför får bara män träffa geishor? Kvinnor kanske också behöver lite icke-sexuell förströelse?
* varför får kvinnor inte ens vistas i tehusen där geishorna uppträder och sånt?
* varför sker geishornas träffar bara under kvällar och nätter?
* hur kommer det sig att en geisha kan tjäna mer än Toyotas VD?
* de kallar männen för kunder och de träffas i all hemlighet och undanskymdhet, varför?

Jag är inte alls övertygad om vad en geisha är. Lyxhora enligt mig. Och skitsnack att det inte är sex inblandat. Man kunde ju lika gärna skicka männen till en dagislärare annars. Jag tycker de att de inte är något annat än horor, och efter gårdagens tour är jag bara mer övertygad om saken.


Detta var vår söta guide.


Detta sitter utanför tehusen där geishorna jobbar eller vad man skall säga. Håller till, föreställer etc.


Efter geishatouren snabbade vi oss till stationen igen och tog ett tåg mot Wakayama där vi skulle byta o ta ett annat tåg mot Arida och Yuasa. Här skall vi övernatta vid havet tänkte vi! Bada! Jag o loisen dricker öl på tåget.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar