måndag 9 augusti 2010

En grå bubbla

Möta ångesten. My ass möta ångesten. Jag får ju ångest för att jag inte kan möta ångesten.
Idag går jag som i en liten bubbla. Går omkring i ett väldigt grått Göteborg. Ensam. Ganska skönt. Hade nog kunnat strosa omkring i timmar.


Även om jag känner mig som att jag går omkring i en grå bubbla är det nog svårt att undgå att se mig.


Ibland är det skönt att ta på sig kläder etc och gå omkring runt "normala" människor som inte vet nått om en. De kanske tänker: "färgglad liten flicka". Eller så tänker de inget. Folks förmåga att reflektera över saker känns ibland frånvarande. Lyckligt ovetande. Utopi känns det som.
Undrar om det är göteborgskalas eller nått snart? Det byggs scener i stan.


Sitter nu utanför stadsbiblioteket o intar frukost. Klockan sju snart. Fint. Skall in där o kolla böcker om Japan. Det slog mig idag att vi åker nästa vecka.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar